• Posted by:Admin
  • Posted on:29.09.2022 r.
auto w leasing,Obraz autorstwa upklyak na Freepik

Regularne serwisowanie samochodu i dokonywanie niezbędnych napraw w Autoryzowanych Serwisach Samochodowych to nie tylko gwarancja dłuższej żywotności i niezawodności pojazdu, ale także możliwość utrzymania go we wzorowym stanie technicznym. Ponadto systematyczne dbanie o samochód chroni przed nadmiernym spadkiem jego wartości. Takie działanie ma również znaczenie w przypadku aut leasingowanych, gdyż jednym z warunków umowy i jednocześnie obowiązkiem leasingobiorcy jest wykonywanie regularnych przeglądów. Warto o tym pamiętać, a także zapoznać się z wszystkimi informacjami zawartymi w OWUL (Ogólne Warunki Umowy Leasingu).

Serwisowanie auta w leasingu – o czym warto wiedzieć?

Leasingowany samochód może stać się własnością leasingobiorcy po spłacie wszystkich rat miesięcznych i uiszczeniu opłaty końcowej, która określona jest w umowie. Jednak w przypadku tego rodzaju finansowania pojazdu istnieje również możliwość dokonania zwrotu samochodu do dealera. Jednak takie rozwiązanie wiąże się z dotrzymaniem wszystkich warunków określonych w umowie, przez co utrzymanie wzorowego stanu technicznego pojazdu i wszystkich jego podzespołów i części, w tym także elementów karoserii, oraz dokonywanie napraw w autoryzowanych serwisach i regularnych serwisów nabiera szczególnego znaczenia.

Jak prawidłowo dbać o leasingowany samochód?

Warunki dotyczące użytkowania pojazdu leasingowanego określone są w OWUL. Najczęściej należy do nich dokonywanie przeglądów okresowych w odpowiednim terminie, a także korzystanie z usług autoryzowanych serwisów danej marki w przypadku pojawienia się usterki. Wszystkie czynności zapisywane są w książce serwisowej pojazdu i pokrywane przez leasingobiorcę. Warto zatem przestrzegać wszystkich warunków i użytkować samochód leasingowany jak własny, należycie o niego dbając.

Skutki dokonywania przeglądów i napraw niezgodnie z umową leasingową

Skutki dokonywania przeglądów i napraw niezgodnie z umową leasingową mogą być dotkliwe dla leasingobiorcy, dlatego warto o tym pamiętać, gdy ma się zamiar zwrócić auto finansującemu na koniec umowy. Niedopełnianie obowiązków czy stosowanie nieoryginalnych części wymiennych obniża wartość pojazdu na rynku wtórnym i będzie wiązało się z dużym kosztem dla leasingobiorcy.
● Jeśli finansujący wystawi do sprzedaży zwrócone lub odebrane auto poleasingowe i uzyska z tego powodu niższą cenę będzie miało to negatywne skórki dla rozliczenia przerwanej umowy z leasingobiorcą, przez co to właśnie on będzie musiał pokryć większą utratę wartości.
● Jeśli finansujący zdecyduje się naprawić zwrócony pojazd, który wcześniej nie był serwisowany zgodnie z umową przez leasingobiorcę, również obciąży go kosztami takiej naprawy.

Wymiana opon i proste czynności eksploatacyjne

Wiele leasingobiorców zastanawia się również nad warunkami dotyczącymi miejsca wymiany opon, możliwości zmiany felg czy dołożenia dodatkowych elementów wyposażenia. W większości przypadków drobne czynności eksploatacyjne, takie jak uzupełnianie płynów czy wymiana ogumienia i przepalonej żarówki nie muszą być realizowane w autoryzowanych serwisach. Podobna sytuacja dotyczy instalacji nowego wyposażenia, które można łatwo zdemontować nie powodując przy tym ingerencji w konstrukcję samochodu. Mowa tu o montażu bagażnika na dachu czy też właśnie zmianie felg. Jednak warto pamiętać, że dokonywanie wszelkich modyfikacji mogących mieć znaczący wpływ na zmianę rynkowej wartości auta może wiązać się z dodatkowymi kosztami nałożonymi przez leasingodawcę po zwrocie samochodu na koniec umowy.